Sivulla 122 Eino puhuu tunnetusta menetelmästä: "kätke se näkyville."

Mitä se tarkoittaa?


Tässä esimerkki piilotetusta asiasta, joka kuitenkin on kaikkien nähtävillä:

Tamperelainen tietokirjailija Jukka Nieminen

http://www.sinikivi.com/

on havainnut Tampereen vanhimmissa kirkoissa pentagrammimuodostelman.

Miten saamme sen kartasta esille?

Tehtävä:

Pistä kartalle ensin harpin kärki Tampereen vanhan kirkon kellotorniin.


Sitten säädä harppiin 666 metriä, ja piirrä ympyrä:

Huomaat, että ympyrän kehälle sattuvat Tampereen vanhimmat kirkot.(No Finlaysonin kirkko ei ihan, mutta se saa tuonnempana selityksen.)

 

Sitten yhdistetään kirkot viivoilla:

Saimme pentagramin!

Miksikö yksi kärki osoittaa eteläpuiston huiteville? No Nalkalan torin kärkeen kaavoitettiin aikoinaan tontti ortodoksikirkolle, mutta tämä osoitettu paikka ei kelvannut, ja se rakennettiin sitten nykyiselle paikalleen. Nykyään Eteläpuistossa on Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli.

Sitten vedetään viiva keskustan (vanhan kirkon) ja eteläkärjen kautta. Ulotetaan viiva etäisyydelle, joka tulee toisesta 666m säteisestä ympyrästä:

Onnistuin sitten söhräämään vuotavan tussin kanssa, mutta: miksi päätepiste on Hatanpään kartanolla?

Kuinka ollakaan, ennen kirkkojen rakentamista Hatanpään kartanon omisti vapaamuurari Hans Boije, joka vaikutti Tampereen kaupungin perustamiseen. (Tampere ja kuuluisa vapaamuurarikaupunki Washington on perustettu lähes samoihin aikoihin) Ja yllättäen Hatanpään kartanon alueelta löytyykin Tampereen vanhin muistomerkki eli Boijen ajoilta peräisin oleva ns. "Vapaamuurarin hauta."

(Historian tuntemattomuudesta kertoo se, että etsiessäni alueelta muistomerkkiä, kysyin noin kymmeneltä vastaantulijalta; "Missä täällä on se Vapaamuurarin hauta?". Yksikään ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta.)

Sitten tsekkaamme sakaroiden päissä olevien kirkkojen symboliikan läpi.

Nyt joku sanoo, että symbolithan ovat vain koristeita vailla mitään merkitystä!

Mutta väärin: varsinkin ennen vanhaan symbolit olivat hyvin tärkeitä. Ajatellaanpa tuttujen esimerkkien kautta: Muslimiko sanoisi: "Pystyttäkää haudalleni vaikka ortodoksiristi tai hakaristi, kun ne ovat niin kauniita symboleita."

Ei, ei mene näin.  Symboleilla on jämpti merkitys, josta ei tingitä.

 

Siis: tässä ensin vapaamuurareiden tärkeintä symboliikkaa:

Sitten aloitetaan keskipisteestä, eli Tampereen vanhimmasta (1825) kirkosta. Tässä on Keskustorin vanhan kirkon alttarimaalaus:

Vertaa ensin molemmissa kuvissa ylinnä olevia säteileviä kolmioita keskenään.

Sen jälkeen kiinnitä huomiota seppeleeseen, joka ei laskeudu vapaasti kaareutuen, vaan onkin V. ja vertaa sitä muurarisymbolin suorakulmaan:

kuten kuvan käsittelystä ilmenee, myös Jeesuksen helmoihin on maalattu piiloon jotain koukeroita - hepreaako? Vai rapparien salakieltä?(Jota heillä tunnetusti on)

Sitten Finlaysonin kirkko (1879). verratkaa kukkakuvioita taas oheiseen rapparisymboliin:


Sitten katsomme tarkemmin kukan keskelle. Yritin kuvata sitä, mutta lasi heijasti niin, että kuvio erottuu vain vaivoin. Säteilevä kolmio on kuitenkin tunnistettavissa:

Kyseessä on siis tämä muurareitten tunnetuin voimiensa osoitus; silmäkolmio dollarissa:

Miksi muuten kolmiossa on tuollainen liskonsilmä? Eihän ihmisellä ole noin uurteista ihoa.

Sitten Tuomiokirkko (1907)

Mikä symboli löytyy pääoven yltä? (punaisen nuolen alta)

Se on Ouroboros, eli itseään syövä käärme:

Vertaa alla olevaan vapaamuurarisymboliin:

Kirkon sivuikkunoiden väleistä taas löytyy pöllön naamoja:

Ne ovat Minervan pöllöt, joka on mm. tässä vanhassa kolikossa:

Helsingin loosissa pöllöt:

(huomaa pöllöjen "sarvet". Sarvien eli töyhtöjen takia pöllöä edusti Egyptissä kirjain  M. Ja muurareille M on tärkeä symboli.)

Ja Minervan pöllö on piilotettu myös dollarin setelin yhteen kulmaan:

Aleksanterin kirkosta (1881) en onnistunut löytämään mitään kummempaa. Onhan siellä tosin tämä siivekäs leijona, joka symboloi Matteusta:

Ja kyllähän muurareiltakin löytyy samanlaista kuvastoa:

Tampereen ortodoksikirkko (1899).

Kiinnitä huomio lattiaan:

"Shakkilautaruudukko" on hyvin tärkeä symboli muurareille, joka viittaa Salomonin temppeliin. Tässä eri loosien lattioita:

Ja vielä sivuasiana:

Keskustorin vanhasta kirkosta kivenheitto länteen on Sandbergin talo. Sen 1897 rakennetun laajennusosan portaikon kattomaalaukset eivät jätä mitään arvailujen vartaan:

666 metriä

Ensin, miksi Finlaysonin kirkko poikkeaa tästä?

Vanhan kirkon luoteiskulmalta on Finlaysonin kirkon tontin rajalle matkaa n.474m. Kun Finlaysonin kirkko 1879 valmistui, Suomessa käytettiin pituusmittoina venäläisiä arsinoita (0.7112m). Ja kuinka ollakaan, Vanhasta kirkosta Finlaysonin kirkon tontille on 666 arsinaa.(666 X 0.7112 = 473.7m)

Kun seuraava kirkko, eli Aleksanterin kirkko valmistui 1881, metrin tulo häämötti jo selvästi. Tällöin oli enää 5 vuotta siihen, kun Suomi alkoi siirtyä metrijärjestelmään(Turku hankki metrin mallin 1886). Siitä seuraavan, eli Ortodoksikirkon, valmistuessa Suomi oli jo metrijärjestelmässä.

(Asetat siis lähtöpisteeksi vanhan kirkon kellotornin. Ja päätepisteeksi kulloisenkin mitattavan kirkon. Ja Finlaysonin kirkon tapauksessa lähtöpiste on Keskustorin vanhan kirkon luoteisin osa.)

Hauskana lisänä:

Jos kuitenkin jatkamme linjaa Finlaysonin kirkon läpi 666 metriin saakka (siis siten, että lähtöpiste on Keskustorin vanhan kirkon luoteisin kolkka), saavumme Näsinpuistoon tällaiselle vanhalle pömpelille:

(Taustalla näet Näsilinnan.)

Se on 1800-luvun puolivälissä rakennettu Milavidan maakellari (jatkuu holveina kumpareen sisään).

Sisäänkäynti on lukittu, mutta museoviraston valokuvasta näkee, että sisäseinälle 666 metrin kohdalle on maalattu (ties koska) "dollaripyramidi" + valvova silmä:

http://adoptoimonumentti.fi/kohteet/milavidan-maakellari/

(Katso linkkisivun kuva: "Kellarin sivuhuone".)

Ja lisää Minervan pöllöjä Keskustorilla

Keskustorin etelälaidalla on Palanderin talo. Kaupunginviskaali ja varatuomari Palander osti tontin 1897 ja talo oli valmis 1901 (6 vuotta ennen Tuomiokirkkoa, jossa on myös pöllösymboleja).

Talo on suorastaan vuorattu pöllöillä - sisältä ja ulkoa.

Tässä muutama kuva:

Huomioi jälleen pöllöjen sarvissa näkyvä egyptiläinen M.

Malik/Melek (hepreaa) = kuningas

Molok = kuningas/pahuuteen yhdistettävä sarvekas jumala (josta syystä paholaisella on sarvet)

Eteisaulan pöllöreliefi:

Jopa porraskäytävän ovet symboloivat pöllöjä:

Kiven heitto Palanderin talosta, eli Commercen talon (1899) kulmassa nököttää kotkapatsas. Ja kuten kuvaan sopii, kukaan ei tiedä miksi ja milloin kotka on siihen ilmaantunut. Mutta vanha se on.

Kotka pitää kiinni "Jupiterin salamasta", eli samasta pylpyrästä kuin esim. Helsingin Keisarinnan kiven (obeliskin) kaksipäinen kotka.

Ja vielä metristä:

Hans Boije isännöi vuoden 1775 vapaamuurarikokousta Hatanpäällä, jonka seurauksena Tampere perustettiin 1779. Tästä kului vain 12 vuotta, kun Ranskan kansalliskokous valitsi vallankumouksen tuoksinassa metrin uudeksi mitaksi. Siitä hieman myöhemmin se virallistettiin, ja vallankumouksen loputtua metriaate lähti leviämään nopeasti Eurooppaan.

Entä mitä Ranskan vallankumous tähän kuuluu? No katsokaapa sen poikimaa ihmis- ja kansalaisoikeusjulistuksen yläosaa:

   Ranskan vallankumousta symboloiva maalaus, La Liberte. Maalannut Nanine Vallain
vuonna 1793.

Huomaa "dollaripyramidi" taustalla (joka on taktisesti katkaistu juuri "valvovan silmän" juuresta.):

Hieman myöhemmin, eli 1836 pystytettiin Pariisin Concorde-aukiolle muurarisymboli, eli obeliski. Muutoinkin 1800-luvulla oli meneillään obeliskien pystytystalkoot. Washingtonin obeliskia alettiin rakentamaan 1848. Helsingin obeliski eli Keisarinnankivi pystytettiin 1835. Lontoon obeliski vihittiin 1878 ja New Yorkiin obeliski roudattiin 1880 ym.

Katso alla olevan muurariessun oikeassa alalaidassa oleva lyhyt obeliski:

Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy, muurarius juontaa juurensa Salomonin temppelin rakentajista (kuvassa ovat pylväät J ja B, eli Salomonin temppelin Jakin ja Boas.) Muurariuden väitetään periytyvän sieltä asti, ja heidän salaisuutensa olevan juuri ko. temppelin rakentajien tietämät suuret salaisuudet (tässä ei tarkoiteta niitä ammattisalaisuuksia, miten se laasti pitää levittää.)

Siihen, miksi etäisyys on 666 metriä/arsinaa, tai miksi kuvio on pentagrammi, en nyt ota kantaa.

Mutta mitä kirkot kuuluvat tähän juttuun?

Kuten mainittua, homma alkoi Salomonin temppelin rakentajista (Pyhän Kentän Sadonkorjaajat). Keskiajalla salaista perintöä jatkoivat kirkonrakentajien killat, jotka fyysisesti myös pykäsivät kirkkoja. Ja heidän perintöään jatkoivat Vapaamuurarit, jotka jättivät hikisen rakennustyön muille, mutta säilyttivät vanhat salaisuudet.

Ja; kuten Raamatussa Mark. 6:3 kerrotaan, Jeesus oli rakennusmies. Sikäläiset rakennukset tehtiin muuraamalla, Raamattu siis ilmoittaa kiertäen, että Jeesus oli muurari.

 

Da Vincin maalauksessa Viimeinen ehtoollinen, tämä ilmoitetaan niin, että Magdalan Marian ja Jeesuksen väli muodostaa V:n, eli suorankulman, ja Jeesus itse muodostaa harpin.

Ja tarinaa Raamatun ja ufojen kiinteästä sidoksesta löydät tietysti kirjasta UFOHAUTA.